PROIECT  COMENIUS "SCHOOL ROBOTICS"

MOBILITĂŢI INDIVIDUALE - ÎNVĂŢARE PE TOT PARCURSUL VIEŢII

PROFESOR INGINER RUXANDRA SORELA GRÎNEA

PERIOADA DESFĂŞURĂRII: 16.04.2011 - 24.04.2011

LOC DE DESFĂŞURARE: ORAŞ VIGO, SPANIA ŞI ORAŞ BRAGA, PORTUGALIA

Şcoala de Robotică
Curs de informare
Numărul de referinţă: PT-2010-047-011
TIP a activităţii de formare
De instruire destinate participanţilor care primesc
O subvenţie pentru unul dintre Comenius /Grundtvig Grupurile ţintă
ORIGINEA de formare
CURS rezultă dintr-o LLP sau anterioare proiectului Socrates (Comenius, Lingua, Grundtvig, Minerva)
LLP OR SOCRATES PROJECT NO. LLP SAU SOCRATES proiectul nr.: 110157-CP-1-2003-1-PT-COMENIUS-C3
110157-CP-1-2003-1-PT-COMENIUS-C3
Domeniul tematic de formare
În circulaţie de formare profesională în domeniul ştiinţelor
Maths, chemistry & physics Matematică, chimie si fizica
Natural sciences, biology and environment Stiinţe naturale, biologie şi mediu
New technologies Noile tehnologii

INSTITUŢIA ORGANIZARE FORMARE
DENUMIREA DE ORGANIZARE
: Hands-on Science Netwrok
Strada şi numărul: Rua 1 de Maio, 2, 2 °
Codul poştal: 4730-734 -
Localitatea: Vila Verde
COUNTRY: Portugalia
Site-ul: www.hsci.info


ORGANIZATOR de formare:
PERSON 1: Manuel Filipe PCM CostaPERSOANA 1: Manuel Filipe PCM Costa TEL NR:
 351/253/604320NR TEL: 351/253/604320
FAX NR: FAX NR: 351/253/324102351/253/324102
EMAIL: E-MAIL: mfcosta@fisica.uminho.pt

Descriere completă a CUPRINS FORMARE
În limba de instruire: (RO)
Pregătire
        Ştiinţa şi tehnologia sunt fundamentale pentru dezvoltarea societăţii noastre bazate pe cunoaştere. Pe de o parte, o dezvoltare rapidă a ştiinţei şi tehnologiei este necesară pentru a menţine dezvoltarea durabilă a lumii. Pe de altă parte, există o lipsă majoră de resurse umane în acest domeniu şi numărul de studenţi care sunt dispusi să studieze in facultati tehnice la şcoli EU sunt în scădere în fiecare zi.               
        Participantii vor primi materiale scrise înainte despre hands-on şi de constructivism- teorii pedagogice. Descrierea roboţilor  precum şi la FLL şi Robocup concursuri de robotica vor fi furnizate în avans. Bibliografia detaliata vor fi furnizate. Cursul va avea loc în S. Pedro do Sul, Portugalia, februarie 2010, 2011 şi 2012; Vigo, în Spania, aprilie 2010, 2011 şi 2012; Rethimno, Creta, Grecia, iulie 2010, 2011 şi 2012; Braga, Portugalia, în septembrie 2010, 2011 şi 2012.
Objectives Obiective
        Scopul acestui curs este de a oferi profesorilor de la şcoli primare, secundare si profesionale, atât instrumente de informare şi pedagogice şi tehnice,  teoretice, dar mai ales practice care le pot permite predarea roboticii elevilor. Predarea roboticii în sine este considerată ca fiind un subiect de actualitate şi cea mai mare importanţă, dar şi ca un vehicul de transmitere de învăţarea cunoştinţelor şi competenţelor importante într-o varietate de discipline. Ne aşteptăm, de asemenea, ca acei profesori sa devina promotorii acestor activităţi în acest domeniu.    
        Cursul va începe cu o prezentare a roboticii, urmată de o prezentare în profunzime cu discuţiile referitoare la experimente, constructivism si abordarile de predare / învăţare. Vor fi prezentate teoriile, precum şi exemple practice, aspecte particulare de mare importanţă, deoarece utilizarea TIC şi a problemelor de acest gen vor fi discutate cat şi prezentate exemple de bune practici. De la un anumit nivel de dezvoltare a cursului sesiuni paralele practice vor fi livrate pentru profesorii de aceste niveluri şcolare diferite. Organizarea de festivaluri şi concursuri de roboti s-au dovedit a fi foarte importante în succesul acestor tipuri de activităţi. In acest subiect întrebările vor fi prezentate şi discutate. Cursul se va încheia cu un festival de robotica . Vom încerca să inducem stabilirea proiectelor de cooperare între şcoli a cadrelor didactice participante la cursul de formare. De-a lungul cursului şcolar de mai multe proiecte de cooperare Comenius vor fi discutate şi preparate sau delimitate.
Metodologie
         Abordările pedagogice care motivează, să aducă elevilor un rol activ în procesul de învăţare a ştiinţei şi tehnologiei ar trebui să fie subiecte studiate, puse în aplicare şi diseminate. Hands-on experimentare în sala de curs s-a dovedit a fi de succes în creşterea interesului pentru Stiinta si Tehnologie, dar de asemenea, în îmbunătăţirea abilităţilor esenţiale de autonomie şi responsabilitate, raţionamentul critic, auto-organizare, auto-angajament, auto-motivatia si recompensa, metoda şi interacţiune socială. Dacă acest hands-on practică este completată sau implică construirea, construirea sau dezvoltarea unui produs finit pentru a îndeplini o sarcină specifică, succesul său poate fi extrem de potenţat. Robotica este pentru noi toţi, dar mai ales pentru tinerii noştri , un subiect tratat si de actualitate inovatoare frapanta.               
         Abordarea noastră metodologica de formare este axata pe furnizarea profesorilor cu informaţii teoretice de bază care să permită învăţarea imediată despre robotică şi aplicarea în şcoală de strategii de predare într-un mod practic hands-on.           
          Experienţa organizatorul şi lectorii acestui curs în mai multe proiecte diferite în diferite ţări şi diferite tipuri de şcoli şi niveluri ale elevilor de vârstă au demonstrat clar modul în care aceste activităţi pot fi un succes.        
Follow-up
Contactele deschise şi prietenoase între cursanţi şi formatori va fi menţinută. Evaluarea acestui curs de formare va fi de maximă importanţă pentru cursurile viitoare în acest subiect care urmează să fie organizate în următoarele luni şi ani.


 


          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

back